اگه کسبوکار اینترنتی داری،
این مقاله رو حتماً تا انتها بخون، 4 دقیقه وقتتو میگیره، اما خیلی بهت کمک میکنه
بعضی از دوستانی که مبتدی هستن هم متاسفاده اصلا به کپشن نویسی اهمیتی نمیدن، یا نمینویسن یا چند جمله بدون فکر مینویسن
برای اینکه شما وقتی تیتر جذاب بنویسی، باعث میشه کپشن پست شما خونده بشه
وقتی کپشن پست شما خونده بشه، باعث میشه بازدید و در نتیجه تاثیرگذاری پستِ شما بیشتر بشه
به طور متوسط از هر 10 نفر، 8 نفر تیتر یا عنوان کپشن رو میخونن،
از هر 10 نفر 2 نفر میرن کپشن رو تا انتها میخونن!!!! چرا چونکه تیتر ترغیبکننده و جذاب نداری !
جذاب باشه، ترغیب کننده باشه، تاثیرگذار باشه، منحصر به فرد باشه، لُپِ کلام رو برسونه
در واقع تیتر مناسب، موفقیت نوشته شما رو تضمین میکنه
بزرگترین کپیرایترهای دنیا میگن شما باید نیمی از وقتی که برای نوشتن کپشن میذاری رو برای نوشتن تیترش صرف کنی، بنابراین برای خونده شدن و بهتر دیده شدن پست باید روی تیترنویسی وسواس به خرج بدی
من خودم با چند شرکت در حال حاضر به صورت مشاورهای فعالیت میکنم، اونها گاهی میبینن که من برای نوشتن عناوین و تیتر متون یا کپشنهاشون چقدر زمان میذارم
( یعنی مخاطب با خوندن این تیتر بفهمه موضوع پست در رابطه با چیه )
( مخاطب وقتی تیتر رو میخونه باید حس کنه که اگه این پست رو یاد نگیره ضرر میکنه ( FOMO )، همین الان باید پست رو ببینه و یاد بگیره تا پست رو فراموش نکرده یا ازش رد نشده )
( یعنی باید بدونی برای کی داری مینویسی، مخاطبت کیه، مطمعن باشی که این تیتر براش مفید هست، مخاطب با دیدن این تیتر باید حس کنه که این پست نیازی رو ازش برآورده میکنه، این پست به نیازش پاسخ میده )
( با سلیقه خودت، به زبان خودت و نه تقلید از نحوه صحبت کردن و ارائه دیگران ) خودت باش
( یعنی بهتر چند کلمه کلیدی باشه و متن کپشن رو از خط بعد از تیتر شروع کنید )
این مقاله رو با دوستانتون هم به اشتراک بذارید، ممنونم