افزایش فروش با تمرکز روی نتیجه

به جای اینکه ویژگی‌های محصول رو بگی، تمرکز کن روی نتیجه استفاده از محصول

 

یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده توی بازاریابی صحبت در مورد نتیجه استفاده از محصول هست، یعنی شما به جای اینکه با مخاطب در مورد ویژگی‌ها صحبت کنی بهتره در مورد ارزش محصول و نتیجه‌ای که استفاده از محصول شما براش حاصل می‌کنه باهاش صحبت کنی

 

اینکه مخاطب با استفاده از محصول شما چه چیزی نصیبش میشه، چی بهش میرسه، چه ارزشی براش داره،

خیلی تاثیرگذاری بیشتری داره نسبت به اینکه،

در مورد ویژگی‌های محصولت باهاش صحبت کنی.

 

یعنی اینکه بهش بفهمونی اگه از محصولات یا خدمات شما استفاده کنه چه مزایایی نصیبش میشه،

افتاد ؟!

 

پس در مورد ارزش محصولات یا خدماتت صحبت کن

ارزش یک محصول یا خدمت، تصور مشتری از نسبت مزایای دریافت شده به هزینه‌هایی که در هنگام خرید یک محصول یا خدمت پرداخت می‌کنه، هست.

 

مثال بزنیم:

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک یا همون شرکت متا در ابتدا فیس‌بوک رو اینطوری معرفی کرده بود: «فیس‌بوک جایی هست که توی اون می‌تونید نام افراد رو تایپ کنید و اطلاعات زیادی درباره اونها پیدا کنید»

در سال 2011، تراویس کالانیک، اوبر رو اینطوری معرفی کرد: «دکمه‌ای رو فشار می‌دید و ظرف پنج دقیقه، مرسدسی شما رو سوار می‌کنه و به مقصد می‌رسونه»

 

حالا اینکه فیسبوک چه امکاناتی داره چه ویژگی‌هایی داره، صحبت در موردش به چه دردی میخوره، من مخاطب دنبال این هستم که ببینم فیسبوک به چه دردی میخوره، چه نیازی ازم برآورده می‌کنه

 

نکته: این به این معنی نیست که اصلاً در مورد ویژگی‌های محصولات و خدماتت صحبت نکنی، نه!

اما بهتره تمرکز رو روی نتیجه و ارزش استفاده از محصولات و خدماتت بذاری

 

کجا کاربرد داره ؟

توی تبلیغ کردن، توی کپشن نوشتن برای پست اینستاگرام، توی استوری و… اون جمله‌ای که به عنوان تیتر مطالب شما هست باید در مورد این ارزش و نتیجه استفاده باشه

مثلاً توی کپشن نویسی برای پست اینستاگرام میگن تیتر جذاب بنویسید، خب یکی از روش‌های نوشتن تیتر جذاب برای کپشن همین تکنیک هست

 

این تکنیک رو رعایت کن، بعد از 1-2 ماه نتیجه رو میبینی که چقدر بازدهی کارت بهتر میشه

 

حتماً همه شما دوستانی دارید که فروش اینترنتی دارن، حالا چه سایت چه اینستا و…

لینک این مقاله رو استوری کن تا بقیه هم استفاده کنن، مرسی

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *